
Jobbloggen skal være ett refleksjonsverktøy for deg, og hensikten er å få deg til å tenke over egen praksis .
Spørsmålene besvares med eksempler fra egen bedrift.
Forslag til spørsmål som skal besvares (stjerne er obligatorisk)
Husk å velge kategorier :jobblogg, *eget navn* *Veileders navn*
- Navn og dato (Plasseres i tittelfeltet slik «Jonas-10.10.2016») *
- Hva har jeg jobbet med i dag? (ulike arbeidsoppgaver)
- Hvordan utførte jeg arbeidsoppgavene?
- Hva er du spesielt fornøyd med?
- Hvem jobbet du sammen med?
- Hvordan vil du beskrive egen innsats?*
- Hvordan vil du beskrive eget initiativ og pågangsmot?
- Hva har du lært i dag (nye arbeidsoppgaver, opplevelser, erfaringer)
- Hva kan du gjøre bedre neste gang?
- Observasjon – hva lærte du av å se og lytte til andre?
Hver uke skal dere tenke spessielt igjennom noen temaer.
Andre semester:
Januar |
12.01 – Forklar hva du mener med god service, og hvorfor dette er viktig. Fortell om en gang der du mener kunder i butikken har fått spessielt god service. |
19.01 – Fortell om hvordan materiell service blir brukt i butikken du jobber i .
–Her kan du lese om materiell service . |
26.01 – Fortell om hvordan systemservice blir brukt i butikken du jobber i .
–Her kan du lese om systemservice. |
Februar |
02.02 – Fortell om hvordan personlig service blir brukt i butikken du jobber i .
–Her kan du lese om personlig service. |
09.02. – Fortell om en gang du har observert eller opplevd dårlig service, og forklar hvorfor du mener dette var dårlig service. |
16.02. – Hvordan er byttepraksisen i butikken du jobber i, og hva er forskjell på bytterett og reklamasjonsrett. |
23.02. – Hva er forskjell på graranti og reklamasjonsrett ? |
Mars |
02.03 -VINTERFERIE |
09.03 – Hva menes omlevering, og gi ett eksempel fra din butikk.
Se spessielt paragraf 26 og 29. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_10?q=omlevering |
16.03 – Når kan en kunde kreve prisavslag eller omlevering ? |
23.03 – Personlig service inneholder flere elementer. Forklar hvordan kroppspråket er viktig. |
30.03 – Personlig service inneholder flere elementer. Hva kan du gjøre for å gi ett bedre førsteintrykk |
April |
06.04 – HELDAGSPRØVE |
13.04.- PÅSKEFERIE |
20.04.- bare standard spørsmål. |
27.04.- Ta utgangspunkt i denne artikkelen, og forklar om denne er relevant for dere. Og Evt hvorfor/hvorfor ikke.
Hva skal til for å få lov å bytte varen ? https://www.dt.no/meninger/forbruker/butikker/du-har-ingen-angrerett-i-butikk/o/5-57-619044 |
Mai |
04.05.- SISTE ARBEIDSDAG |
Gamle spørsmål.
Uke 1. Hvor mange ansatte det er, ulike avdelinger og hva de forskjellige jobber med?*
Uke 2. Hva er bedriftens forretningsidé?*
Uke 3. Varer i syns- og gripehøyden selger bedre enn varer som er plassert lavt, eller som er plassert altfor høyt. Hvordan utnyttes dette i din bedrift? (de 5 p-ene. Plass)*
Uke 4. Fortell om bedriftens håndtering av skadede varer, med ett eksempel. (de 5 p-ene. Plass)*
Uke 5. Gi eksempler på hvordan bedrften påvirker kundene. Sosiale medier, kundeaviser eller lignende. (de 5 p-ene. Påvirkning)*
Uke 6. Hvordan blir bedriftens produkter priset?Kostnadsorientert prissetting, etterspørselsorientert prissetting eller Konkurranseorientert prissetting? (de 5 p-ene. Plass) Lenke til informasjon*
Skriv en respons
Du må være innlogget for å kunne kommentere.